ایران با پیشرفت های بزرگ در آستانه یک جهش هسته ای

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه 19فوریه (30بهمن) به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشته است تاسیسات فردو نماد تصمیم ایران برای پیگیری قاطع برنامه هسته‌ای خود است.

آسوشیتدپرس ادعا کرده است که این تاسیسات می‌تواند برای مصارف غیرصلح‌آمیز نیز کاربرد داشته باشد.

رویترز افزود: «این دیپلمات‌ها همچنین گفته‌اند که حتی سانتریفیوژهای کنونی ایران نیز از آنجا که می‌توانند اورانیوم را تا 20 درصد غنی کنند، پس توانایی غنی‌سازی بیش از آن را نیز دارند.»

بر پایه این گزارش، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز یکشنبه وارد ایران شوند. این دومین سفر بازرسان آژانس به ایران طی ماه جاری است. ایران بارها بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز علی‌رغم آنکه در گزارش ماه نوامبر، ادعاهایی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده بود اما تاکنون شاهدی قطعی بر انحراف این برنامه از مسیر خود ارائه نکرده است.

در همین حال، ایالات متحده و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی ضد ایران قصد دارند ایران را مجبور به عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای خود کنند. ایران تاکید کرده است که در خصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود، تسلیم فشارها نخواهد شد.

این گزارش آسوشیتدپرس در تناقض جدی با ادعاهای مقامات آمریکایی است که پیشرفت‌های اخیر هسته‌ای ایران را غیرواقعی و کم‌تاثیر دانسته بودند.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید دستاوردهای هسته ای ایران را اغراق آمیز توصیف کرد که نشان دهنده شدت عصبانیت مقامات رسمی ایالات متحده از پیش دستی ایران قبل از مذاکرات با 1+5 دارد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 1422
بازدید کل : 71797
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket